Vacanta de 9000 km imprejurul a doua tari, Spania si Portugalia 1

Multe ore zilnic in fata calculatorului, dureri de cap, dureri de spate, ochi obositi, cearcane, riduri pe frunte de la atatea radiatii si sa nu mai punem la socoteala lupta zilnica cu colaceii de pe burta!!! Cred ca cei mai multi dintre voi cam stiti ce inseamna toate astea si oricat as vrea sa fug de consecintele acestei munci statice, neconsumatoare de calorii nu pot, nu am cum! De ce? La asta ma pricep cel mai bine, asta iubesc sa fac de 15 ani si paradoxal, e cel mai bine pentru mine, nu as vrea sa mai schimb nimic! In schimb am gasit o solutie de balans, de echilibru in viata mea… calatoriile!

Trei sferturi din an stau pe scaun la un birou si un sfert de an imi iau laptopul, familia, caut locatii in toate colturile lumii cu conexiune la net si fug! Odata ajunsi acolo e musai sa recuperez: mult sport, mers pe jos, vizitat, incarcat baterii la maxim cu frumusete, cu aer curat, cu briza sarata si cam cu tot ce poate provoca acea stare de bine, stii tu, acolo undeva in adancurile fiintei tale, pana–n sufletul tau!

Mi-am propus ca anul acesta sa mai uit putin de afiliere si sa dau mai multa personalitate articolelor de pe acest blog, sa incep o serie noua dedicata vacantelor, dar nu orice vacante, vacante impreuna cu toata familia de 4 persoane. Nu e deloc usor si deloc ieftin, cei doi copii ai mei deliciosi, un baiat si o fata sunt de-acum adolescenti si sunt incadrati ca persoane adulte si la preturile de cazare si la pretentii in general.

Vacantele de care ne bucuram in fiecare an de cateva ori sunt foarte dinamice, cu multe activitati sportive, alergare la rasarit, inot, yoga, pilates, mers pe jos, vizitat chiar daca multe dintre ele sunt organizate in jurul celor mai frumoase plaje din lume. Nu apelam la agentii de turism, toata documentatia si logistica sunt realizate cu minutiozitate de catre partenerul meu de viata impreuna cu care am facut o pasiune si un stil de viata din a calatori cu orice ocazie. Rezervarile de cazare le facem exclusiv cu booking.com, uneori sunt multumitoare, alteori nu dar neaparat dupa ce ne consultam asupra punctelor pe care vrem sa le atingem in respectivele excursii si bineinteles dupa ce le incadram in anumite bugete si respectand doleantele fiecarui membru al familiei (unul vrea sa aiba un view superb la fereastra, altul vrea sa aiba un mic dejun delicios, altul sa aiba hotelul piscina, etc, fiecare are cate o dorinta care trebuie indeplinita in cele mai multe cazuri. Deci usor nu este sa multumesti patru persoane adulte, va spun de pe acum, insa amintirile pe care le creezi astfel in suflete sunt nepretuite, cel putin asa credem noi, adultii! O excursie de acest gen pe care o propun astazi poate sa dureze si o iarna intreaga, research online & organizare. Despre finantare va spun la sfarsitul episodului 2, cam cat costa uin total cele 3 saptamani de vacanta cu masina personala!

O sa incep cu una dintre vacantele din vara trecuta, un tur complet  (aproximativ 9000 km cu masina dus-intors) in jurul peninsulei iberice, Spania si Portugalia in aproximativ trei saptamani cu urmatoarele opriri: Desenzano del Garda (o noapte), Saint-Tropez (3 nopti), San-Sebastian (2 nopti), Porto (2 nopti), Portimao-Algarve (4 nopti), Gibraltar (jumatate de zi), Nerja (2 nopti),  Lloret De Mar (3 nopti), Barcelona (cateva ore), Rapallo (2 nopti).

Ideea de baza a fost sa trecem exact prin locurile cu cele mai frumoase plaje in limita timpului disponibil pentru a nu depasi cele 3 saptamani cate am rezervat pentru aceasta vacanta. Iata-ne asftel imbarcati tot familionul, doi adulti, doi copii adolescenti si o Skoda Rapid aproximativ noua, special achizitionata intr-un moment prost pentru a face fata acestui tur cu cat mai mult confort cu putinta. Ca sa nu conducem intins pana in Spania am mai facut doua opriri: una in Italia la Desenzano del Garda si una in Franta la Saint-Tropez cu nostalgia reintoarcerii dupa o scurta vizita facuta cu un an inainte pe fuga.

Lacul Garda este cel mai mare lac din Italia, imi place sa revin de cate ori sunt in trecere prin zona iar Desenzano del Garda este un orasel cu un farmec aparte, plin de turisti care adora kite-ul dar si vacante linistite cu plimbari lungi pe malul lacului de unde se pot admira Alpii. Are si cateva plaje micute unde te poti bucura de bai de soare. Noi am stat aici doar o noapte pentru ca a fost doar o pauza de intins oasele facuta in drumul lung catre Spania.

Franta, Saint-Tropez

Urmatoarea locatie de vacanta a fost de fapt Saint-Tropez. Am dat o fuga cu un an inainte cand am stat la Cannes, ne-am facut multi nervi din cauza aglomeratiei de nedescris de pe soselele si autostrazile din Franta datorate nenumaratelor statii de taxare care provoaca aglomeratie bara la bara aproape tot timpul dar ni s-a parut ca a meritat efortul. Mereu ne promitem sa ocolim Franta urmatoarele excursii din cauza aglomeratiei si mereu revenim. E o tara frumoasa, cu multe locuri care merita vizitate dar sistemul de taxare de pe autostrazi lasa mult de dorit, nu se compara cu Spania si Italia unde platesti comod atunci cand iesi de pe autostrada.

Cu un an inainte ne-a fascinat vestita plaja de la Pampellonne de langa Saint-Tropez (atentie, orasul propriu zis nu are plaja!)  unde s-au filmat celebrele scene cu nudisti si cu jandarmul interpretat de Louis de Funès, dar de data aceasta am vazut-o cu ochi diferiti, ceva mai critici.

Drumul catre plaja trebuie sa il parcurgi cu masina dat fiind accesul greu, locuri de parcare nu prea exista la indemana pe langa plaje, sau se creaza cozi infernale, asa ca eu recomand parcarea masinii undeva mai departe ca apoi deplasarea sa se faca pe jos, asta daca tineti la nervii vostri si va place sa faceti ceva miscare! Cazarile sunt extrem de scumpe peste tot in zona, am gasit destul de greu intr-un complex dintr-un camping doua casute-twin lipite cu terase dar destul de mici ca spatiu, aveai loc doar sa dormi si sa iti tii bagajul, nu aveai loc pentru nimic altceva iar pretul a fost destul de piperat pentru o cazare de 3 nopti (in jur de 500 eur).

Celebrul vant Mistral dinspre nord bate foarte tare in zona, e un vant rece si uscat ce aduce si rascoleste nisipul pana iti intra si in cele mai ascunse unghere, insa culoarea cerului de un albastru azur si a apei te fascineaza iremediabil. Categoric, Saint-Tropez este un loc deosebit dar daca vrei sa iti faci o vacanta intreaga aici este foarte scump iar aglomeratia este prea mare!

Spania, San Sebastian

Țara Bascilor, Spania, Plaja Zuriolla, spectacolul oferit de surferii curajosi.

Dupa 3 zile in Saint-Tropez am plecat catre Spania, prima oprire fiind San Sebastian, o „perla” de oras din Țara Bascilor,oras renumit pentru doua dintre cele mai cautate plaje din lume, doua bijuterii, La Concha (Plaja Scoicii) si Zuriolla. La Concha este cea mai frumoasa si exclusivista plaja din Spania, este considerata poate cea mai frumoasa plaja de pe coasta de vest a Europei. Plaja Zuriolla este foarte mare deoarece a fost largita prin 1995 insa este renumita mai mult printre iubitorii surf-ului si windsurfingului deoarece curentii sunt foarte puternici. Deasemenea iti poti face freza in briza oceanului de-a lungul pistelor de biciclete de pe faleze in timp ce te plimbi sau te deplasezi cu viteza mare pentru a ajunge in alte parti ale statiunii.

Spania, Plaja Zuriolla.
Spania, apus de soare incredibil pe plaja Zuriolla.
Spania, Plaja Scoicii (Concha).
Spania, Plaja Scoicii (Concha) intre flux si reflux, o plaja disponibila doar cateva ore pe zi.
Spania, zona pe plaja Scoicii (Concha) care va fi inundata complet cand este flux.

Portugalia, Porto

Portugalia, promenada romantica pe faleza din Porto.

Situata la confluenta dintre Oceanul Atlantic si Marea Cantabrica, la sase kilometri de localitatea Ribadeo, Plaja Catedraleor, una dintre cele mai frumoase din lume am vizitat-o in drum spre urmatoarea destinatie, Porto. Doar o ora pe zi intre 14,30-15,30 este maxim de reflux in care o poti admira in toata splendoarea apoi dispare putin cate putin pana este inundata total! Noi am ajuns pe la ora 15, locul este de vis, nu se poate face baie din cauza curentilor foarte puternici dar privelistea si culorile intense te lasa fara cuvinte… si in fond oricum, ce nevoie mai ai de ele?

Spania, Plaja Catedralelor.
Spania, Plaja Catedralelor. Cu Ana.

Urmatoarea oprire a fost Porto, al doilea oras din Portugalia ca marime, vestit mai ales pentru  licorile sale bahice deosebite (am degustat, am recunoscut, da, e cel mai tare!  :)) dar si pentru panoramele orasului. Noi l-am vizitat pe jos,  m-a impresionat superba panorama a orasului si a raului Douro de pe podul Luis I construit de celebrul Gustave Eiffel, m-am indragostit de faleza cu o arhitectura deosebit de romantica a cladirilor. Cel mai important proiect de dezvoltare din Porto este metroul. Este o provocare pentru ca este cel mai scump proiect in constructia publica din Europa din cauza solului orasului care este extrem de complex si face foarte dificila realizarea lui. Data viitoare sper sa am la dispozitie un metrou cand mai vizitez Porto!

Welcome to Porto!
Portugalia, Porto, zona portului de pescari.
Portugalia, Porto, Muzeul Vinului.
Portugalia, Porto, sticle foarte vechi de la Muzeul Vinului.
Portugalia, Porto, Raul Douro.
Portugalia, Porto, o seara perfecta cu plimbari, apus de soare si vin de Porto. 🙂
Portugalia, Porto, panorama Raul Douro de pe podul Luis I, opera lui Eiffel.
Portugalia, Gara din Porto decorata cu circa 20000 de placi ceramice care descriu diverse personalitati si scene istorice.
Cateva suveniruri de Porto! 🙂

Partea a 2 a : Portimao-Algarve (4 nopti), Gibraltar (jumatate de zi), Nerja (2 nopti),  Lioret De Mar (3 nopti), Barcelona (in trecere), Rapallo (2 nopti).

Portugalia, Portimao, Algarve

Aici am vizitat plaja La Rocha, Grota de Benagil, Lagos, Plaja Donna Ana, Plaja Pinhao si apoi cand am placeta din zona am oprit la plaja Bolonia.

In Portugalia, zona Algarve pot spune ca nu te saturi niciodata sa stai pentru ca sunt multe plaje. Ramane de vazut cum ai chef sa ajungi la ele, la multe dintre ele trebuie sa mergi cu masina, la unele poti ajunge pe jos daca stai in statiune. Cel mai greu accesibila cred ca  este Grota Benagil. Am vazut-o de sus unde poti ajunge pe jos dar aventura mare a fost sa ajungem in ea deoarece la grota se poate ajunge doar inot sau cu caiacul doar o perioada scurta din zi pana se inunda de apa. Bineinteles noi am ales sa mergem inot, si cu un telefon pentru a putea face cateva poze. Bineinteles unii mai sportivi au inotat cu o singura mana deoarece nu aveam folie de protectie acvatiac (apropo, e nepretuita pentru fanii sporturilor acvatice, nu voi mai pleca fara una data viitoare).

Plaja La Rocha.
Portugalia, Grota de Benagil vazuta de sus.
Portugalia, Grota de Benagil vazuta de jos (la grota se ajunge doar inot)

Portugalia, Plaja Pinhao.
La alergarea de dimineata.
Alta dimineata de alergare pe plaja.

Gibraltar

Gibraltar, rosu la trecerea de pietoni pentru avioane.

In Spania am vizitat  Nerja. Balconul Europei. Burriana. Carrabeo. + Lioret De Mar. Santa Cristina. Fenals.

Italia, 3 in 1  Rapallo, Santa Margherita Ligure, Portofino

Am vizitat Rapallo, plaja Paraggi, Santa Marguerita si Portofino, trei superbe localitati din zona Liguria a Italiei. O zona unde as putea sa traiesc linistita daca ma voi gandi vreodata sa ma pensionez (noroc ca nu am de gand!). Aici am fortat genunchiul batand pe jos ft rapid cei 16 km dus-intors din Pasegiatta di Amore.